9.27.2011

Trying................

I tried writing Korean poems and my first two succeeded. So. Here are my 3rd and 4th that I just whipped out nearing 4am. This is a better portal (I feel mentally safer) than Facebook. Weird, eh ? Since this page is TOTALLY public vs. Facebook's "relative" privacy. Haha. If you understand them, feedback would be much appreciated !!!!!!!!!






우리는 너무 달라서 틀렸었어
 

해맑은사람들사이에서도
너가 제일빛이났어.
너의 머리뒤에는 노란자같은 halo가있었어.
너의 발옆에는 빨간 광 이있었어 !
쓰리 고 !
우린역시극과극.
난슬픈사람들사이에서도 제일 lifeless이지.
나는눈물대신 영혼을 끊었지.
나는 위에서 바라보지, 너의 everlasting glow.
스톱 !

우리는 너무 달라서 틀렸었어



미래

나는 쓰래기더미아래 제일냄새나는 쓰레기다.
내가 등장하는 순간
바람까지나를 홀로두고간다.
나의존재감을 느끼는 순간
반대쪽은 찌그러지지.
난그래서멀리서
거리두면서
숨어다니면서
어둠을반기면서
숨도안쉬면서
조그만한 먼지보다도 못한인생을 하루하루지내지.
그러나
나같은것도 나한텐
라는것이있어.
그래서 자존심도있어.
언젠간
내냄세는 그대의 머리속에있을듯 없을듯 스며들을거야.
어느덧 항상차있는
포근하고 익숙한 집냄세처럼-
기대해
그리고 기다려.
내가분리수거될때까지-
 


ㅎㅎㅎ 띄어쓰기... Plus, lack of vocab is so evident...... T^T 노력할게여 ~

3 comments:

dury said...

i almost cried at "나는 눈물대신 영혼을 끊었지" & "우리는 너무 달라서 틀렸었어" omg considering u can tell the diff btw 다르다 and 틀리다 your korean is at high level!!! keep it up girl! :)

dury said...

oh...and i wanted to point out ur cute spelling mistakes! haha (unless u did it on purpose for some reasons...) it's 냄새 not 냄세 :P
oh and i liked the word, "hola". the sound the word makes seems to expose its meaning itself. hola! just my personal idea tho haha. good job R!

rachel said...

Ahhhh !!! 언니 !!! Thanks for leaving such cute comments >< !!! 열심할거에여.. ㅎㅎ 근데.. hola가아니라 halo 인뎅 ㅠ 그리구.. I still haven't started arth assignment yet....... !!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...